Kampagner

Inspiration og guidelines til brug af design i forhold til kampagner

Kommunikation med to afsendere

Der er overordnet to typer:

1. Aalborg Kommune deltager i eksterne kampagner

Aalborg Kommune fremstår som afsender eller medafsender på eksternt udviklet grundmateriale - eksempelvis nationale trafikkampagner. I disse tilælde følges kampagnens design 1:1 med simpel placering af Aalborg Kommunes logo i sort, hvid eller primærfarve.

2. Egne kampagner med andre deltagere

Aalborg Kommune inviterer andre afsendere med på egenudviklede løsninger - eksempelvis events. Her følges Aalborg Kommunes design guide 1:1, og der findes logisk plads til de andre afsendere.

Poster og kampagne

Skal man lave layouts til kampagnebrug udvides mulighederne i designet. Det er tilladt at bruge temaord i meget stor størrelse så ordene bliver mere illustrative en egentlig tekst. Man kan enten bruge skrift som maske eller man kan sætte skrift direkte oven på billeder som herunder.

Temaord sættes i Alright Sans Ultra og skal fylde væsentligt i et givent format.

 Poster 1

Poster 2

Andre kampagne eksempler

I disse to eksempler synliggøres hierarkiet mellem Aalborg Kommune som afsender og den nære service (her Borgerservice og Hjemmeplejen) som relevant markør.

Skilt

Bil

Del indhold